E-commerce as a driver of local development in the rural environment of Shanxi (China)

Abstract

This paper presents the current state and characteristics of e-commerce, its relevance and opportunity for industries located between a rural area such as Shanxi. The method included a literature review by a search of document queries and Internet information. In addition, by applying the logical framework methodology, the problems in the development of electronic commerce in rural Shanxi were analyzed and solutions were built. Main results indicate that the development of rural e-commerce has a great strategic importance, as well as promoting the economic development of Shanxi through rural e-commerce has become a wise choice. However, it is necessary to continue in-depth research. Also, future of e-commerce faces great development opportunities in rural areas.
PDF (Spanish)

References

Aldunate, E. & Córdoba, J. (2011). Formulación de programas con la metodología de marco lógico. Naciones Unidas.

Bernal, E. & Rodríguez, J. (2003). El comercio electrónico como elemento de desarrollo regional en la UE: especial referencia a la península ibérica. Boletín Económico de ICE.

Chen, C. (2019). Sobre el papel del comercio electrónico en la construcción de nuevos campos. Comercio Electrónico, 27-28

Cui, L., Wang, L. & Wang, J. (2018). Análisis empírico de los factores de innovación social que promueven el desarrollo del comercio electrónico en la “aldea de Taobao”. Economía Rural de China, 44-45.

Hao, F., Guan, H. & Wang, S. (2018). Los factores influyentes y características de distribución espacial del desarrollo del comercio electrónico urbano en China. Geografía Económica, 10-11.

Heraldo. (2017, febrero 22). Tu e-commerce, ¿una ventana al mundo desde el medio rural? https://www.heraldo.es/noticias/branded/2017/02/24/tu-commerce-una-ventana-mundo-desde-medio-rural-1160629-2261125.html

Hu, X., Huang, J. & Fang, X. (2016). Investigación sobre el camino y las contramedidas para promover el desarrollo del comercio electrónico de Dongguan en el contexto de Internet. Comercio Electrónico, 36-37.

Huang, Q. (2018). Investigación sobre el efecto del comercio electrónico en el desarrollo de la economía característica por parte de los gobiernos locales. Negocios en China, 41-42.

Ji, M. (2014). Investigación sobre el estado del desarrollo y la estrategia del comercio electrónico de Shanxi. Facultad Técnica y Profesional de Shanxi.

Li, Q., Song, J., Wu, X., Shen, Z. & Ma, X. (2018). Investigación sobre la estrategia de desarrollo del comercio electrónico de Shanxi. Comercio Electrónico, 45-47.

Ling, S. (2018). Investigación sobre el mecanismo de formación y evolución del clúster de la industria del comercio electrónico rural de China. Investigación Empresarial, 36-37.

Li, Z. (2018). Investigación empírica sobre la influencia del comercio electrónico: evidencia de 22 ciudades de demostración de comercio electrónico en China. Negocios Internacionales, 31-32.

Liu, Z. (2018). El desarrollo del comercio electrónico transfronterizo bajo la “nueva normalidad” del comercio exterior. Investigación la Economía Moderna, 21-22.

Rosemberg León, J., & Posner Lawrence, D. (1979). The logical framework: a manager’s guide to a scientific approach to design and evaluation, Practical Concepts Incorporated. Washington, DC.

Salinas Andújar, J. A. (2019). Fases del marco lógico. La Universidad de Almería.

Song, R. & Fu, H. (2018). Estado, problemas y contramedidas del desarrollo del comercio electrónico transfronterizo de Shanxi. Observación de Gestión, 55-56.

Wang, Q. & Qian, L. (2017). Tendencia de desarrollo del servicio de recomendación personalizada para el comercio electrónico en el entorno de Big Data. Investigación Empresarial, 66-67.

Xu, F. (2012). Investigación sobre la situación actual y las contramedidas del comercio electrónico rural en China. Universidad de Nanjing.

Yue, X. (2018). Promoción del desarrollo del comercio electrónico rural en China. Gestión Macroeconómica, 44-45.

Zhang, X. (2012). Investigación sobre la situación actual y las contramedidas del desarrollo del comercio electrónico rural de Shanxi. Universidad Técnica y Profesional de Shanxi.

Zhou, J. (2018). Investigación sobre la estrategia de desarrollo del comercio electrónico rural “Modelo Suichang”, Comercio Electrónico, 33-34.

Keywords

e-commerce
Shanxi
rural environment
local development